Szeretettel köszöntelek a Renault 19 FAN Club közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Renault 19 FAN Club vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Renault 19 FAN Club közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Renault 19 FAN Club vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Renault 19 FAN Club közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Renault 19 FAN Club vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Renault 19 FAN Club közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Renault 19 FAN Club vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
Ezt a témát Pintér László indította 11 éve
Helóka mindenkinek ,ha tud valaki segítsen szeretném kicserélni a fűtő radiátoromat mert meghalt a fűtésem ,vettem egy másik radiátort csak nem tudom kibontani a régit .Néhány embert megkérdeztem azt mondták kikell szerelni az egész műszerfalat amitől a víz kivert de remélem valakinek van ötlete más megoldásra.1994es 1.4 benzines RT dobozos .
Hozzászólások eddig: 5
Tolnai István üzente 11 éve
Tibor !
Van fogalmad mekkora butaságokat írkálsz ?
A motor hűtő rendszerében hidegen nem nyomás nincsen, hanem egyenesen VÁKUM van !!!!!!!!
Amikor hideg motor ról leveszed a kiegyenlítő sapka fedelét szerinted azért sziszeg mert nyomás alatt van ?
Ép akkor szívja be a levegőt !!!!!!!!!!
Ha van olyan ismerősöd aki érti a légtelenítés módját sietve kersd fel, mert alapvető hiányosságaig vannak e téren !!!!!!
A termpsztát 86 foknál nyit, és a meleg motornál a hűtősapka nyomása 1.2 ( bar) !
A hideg motornál tehát nemlehet légteleníteni mert a víz nem is megy körbe a rendszerben !!!!!!!!!!
Zaka Tibor üzente 11 éve
Tolnai István üzente 11 éve
Adj egy esélyt a Tibor álltal leírtaknak.
Melegísd fel a motort áló helyzetben , kb 8-10 perc alatt eléri az üzemi hőmérsékletet , ezután kapcsold be a fűtőmotort járó motornál.
Ha a fűtés elindul vagyis rendesen meleget fúj, várj kicsit majd használd a fűtő ventilátor max azaz 3 as fokozatát, és várj néhány pecig.
Ha továbbra is meleget nyom a ventilátor, akkor kersd a hibát a víz hőmérséklete körül.
Ha viszont megszűnik a a forró levegő beáramlása minözben a ventilátor a max on van, biztos lehetsz, hogy nem a termosztát a hibás !!!!!!!!!!!!!
ha inkább autóznál közen, próbál ki a következőt: melegísd a max ra a motort és utána kapcsold be a fűtést, ha lehül a levegő ment közben, zárd el a fűtés 2-3 percre, majd ismét nyisd ki, ha újra meleget fúj, ismét csak a fűtőtest hibálya a okozza.
A fűtőtest külömben ha jól működik kb 50-60 fokos melg motornál már rendesen fűti a fülkét, bár a motor még nem üzemmeleg ekkor !!!!!!!!!!!!
Amíg ezt kinem próbálod nebátsd a termosztátot !!!!!!!!!!!!
Zaka Tibor üzente 11 éve
szerintem nem aradiátor hanem a termosztát.nekem is ez volt a problémám ha csak nemforrt de nagyon sokára tudod le légteleniteni de kitartás
Tolnai István üzente 11 éve
Nemakarlak nagyon elkeseríteni, de elég nyűgös dolg a fűtőradiátort kicserélni.
Nekem tavaj cserélték, egy karosszéria javítása kapcsán, de csak annyit értettem belőle, hogy rendesen káromkodott a srác, míg dolgozott, mert bármihez nyúlt mindent kikelett szerelni.
Előbb kelett volna szólni a problémádról, akkor tudtam volna megoldást .
Ám mivel már megvan az alkatrész, nemsokat lehet tenni, mert nemhiszem, hogy kitudod cseréltetni.
Nekem aztmondták akkor, hogy nem az r19 radiátont kelett volna megvenni, hanem a Peugeot 205 ös ét.
alapvető külömbség van a két test között.
Azért kell annyiza szétszedni az autót, mert a 19 es fűtőtest csövei felfelé állnak, míg a peugeoté vizszintesen ezért nem is kéne annyira szétszedni, mert más a csatlakozásuk .
NINCSEN RAJTA SEMMI KIÁLLÓ ALKARTÉSZ .
Beszerelni a kaszni szétszedése nélkül is lehet, kilehet oldalról venni a régit és könnyedén berakni sérülés nélkül az újat, csak a csövek végeit kell kissé átalakítani és azok már nem bilincsekkel csatlakoznak.
A fűtőtestek külömben azonos méretűek, de van egy másik komoly ok amiért a másik radiátor kelett volna .
A nálam kivett radiátor alja tevolt olyan mocsokkal ami még ma is benne van, pedig elég komolyan próbáltuk kitisztítani, de nincsen olyan tökéletes szer ami kioldja az évek alatt lerakódott üledéket.
A peugeot csövei vizszintesek ezért nemtud leülepedni benne semmi.Csak emlékeztetőül azoknak akik olvassák és hasonló bajban lehetnek, feltétlen nyissák ki nyáron is néha a fűtés csapot illetve bekell tartani a hűtőfolyadék cserére vonatkozókat, mert akkor szintén elkerülhető a lerakódás.
A mellékelt képen látható holvannak a ki és befolyó csatlakozók és látni, hogy a fűtőtest feléig képes felrakódni amit hosszútávon már nem is lehet eltávolítani. /nekem legalábbis nemsikerült/.
Arra hívnám fel a figyelmed, hogy csak olyan emberre bízd a cserét aki biztosan megbízhatóan ért hozzá mert rengeteg kárt lehet közben okozni sok a kis műanyag kiálló alkatrész sokhelyen a törés veszélyes.
Ha magad csinálod, nepróbálkozz trükkökkel, nemfog sikerülni !!!!!!!! mindenképen szereld ki a középkonzolt !!!!!!!!!!!!!
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Új hozzászólás