Szeretettel köszöntelek a Renault 19 FAN Club közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Renault 19 FAN Club vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Renault 19 FAN Club közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Renault 19 FAN Club vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Renault 19 FAN Club közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Renault 19 FAN Club vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Renault 19 FAN Club közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Renault 19 FAN Club vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
Ezt a témát Miklós László indította 14 éve
1991 es tipúsra mekkora et számú és collos kerék megy rá!?
Hozzászólások eddig: 1
[Törölt felhasználó] üzente 14 éve
13-as felni esetén nagyobb et szám esetén elindul a kerék befelé, közel mehet a gólyaláb aljához, (nagyobb felni esetén is, csak az lehet elmegy a gólyaláb alsó része felett) ezért sem javasolt, pogácsákkal lehet korrigálni ezt, kisebb et esetén kifelé indul el a kerék, ez addig mehet, amíg kívül nem ér bele valamibe, viszont ez amellett, hogy jobban néz ki, és jobban fekszik az úton, jobban igénybe veszi a csapágyakat és futóműalkatrészeket, tehát hamarabb kopnak, a futóműgeometria is változik, a gumi is gyorsabban kophat. Ezzel azt akarom mondani, hogy nagy eltérés nem javasolt egyik irányban sem. Kifelé tudsz inkább jönni, nagyobb et-s felnihez mindenképpen pogácsa+hosszabb csavarok kellenek. Magyar utak mellett 15"-os felninél nagyobbat nem nagyon javasolnék. A gyári gumiszélességtől kettővel nagyobb eltérés szintén nem ajánlott, persze ha fér lehet, de akkor már a gördülési ellenállás nagyon megfogja a kocsit, nehezebben gyorsul, a nyomvályúk jobban megvezetik. Tehát egy 175-ös helyett 185 vagy 195 amit ajánlanék. A szélesség növekedésével kell változtatni a / értéket is. Ez mutatja a kereked átmérőjét. Az eredeti átmérőhöz mindenképpen érdemes közel maradni, 5%-nál nagyobb eltérés nem javasolt, mert csalni fog a km óra is, elmegy a váltóáttétel, változnak a menettulajdonságok. A gumi méret határozza meg a felnid szélességét, tehát hogy mekkora felnire tehető rá. Erre van egy jó progi.
http://dp-automotive.hu/
ezen az oldalon a programokban legalul.
Amiket leírtam, azok az ésszerűség határait jelentik. Tehát lényegében minden rárakható, ami elfordul a kerékívben, csak valaminek a rovására. A szépségnek ára van. Meg kell találni a kompromisszumot.
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Új hozzászólás